Trips // Bullet journalish citytrip plannen

LIFESTYLE, TRAVEL

Het Liefste Lief en ik vertrekken in minder dan een week richting de Spaanse zon. We kiezen voor een citytrip van zes dagen en om niks te missen van onze bestemming, schreef ik alles wat me interessant leek in mijn bullet journal. Benieuwd welke stad we zullen verkennen en wat ik neerpende?

De lovebirds gaan naar… Madrid. Joepie! Aangezien ik zeeën van tijd heb en het Liefste Lief het werkpaard is op dit moment, pluisde ik uit waarheen we dit jaar een reisje zouden maken. Van elke bestemming schreef ik een zeer gepersonaliseerde minireisgids met de highlights van de stad  en vervolgens liet ik het Liefste Lief de doorslag geven. Madrid it was. Cultuur en zon, check!

Afgelopen jaren bezochten we al twee keer Barcelona – ik zelfs drie keer – en Lissabon. Beide bestemmingen verkenden we op buikgevoel of met een reisgids, simpelweg omdat we te weinig tijd hadden om nog een volledige reis uit te stippelen. Maar voor Madrid hadden we zowaar nog twee weken om uit te zoeken wat we zouden doen, een pure luxe!

Een bullet journal is eenvoudigweg een schriftje dat je gebruikt om je stream of consciousness in neer te pennen. Ideeën, quotes, lijstjes, je agenda, you name it: dat zijn de dingen die je opneemt in een bullet journal. Liefst wel in je mooiste handschrift en zonder fouten. Een snelcursus handlettering aan de hand van Pinterest is mooi meegenomen als je begint te krabbelen in je schriftje.

Omdat ik een handig overzicht wil voor onze trip, kies ik ervoor verschillende topics te maken. Zo heb ik voor de Madrid-trip het volgend lijstje onderwerpen: musea, hotspots, food & drinks en activities. Basically de categorieën die je terugvindt in eender welke reisgids, maar nooit zó gepersonaliseerd als wanneer je ze zelf opzoekt.

Ik schuimde verschillende blogs af op zoek de fijnste adresjes. Omdat we graag de stad zouden verkennen, zocht ik enkele wandelroutes en kwam ik uit bij een superfijn concept: With locals*. Hier kan je verschillende city tours boeken volgens jouw interesse. Bovendien kan je een gids naar keuze uitpikken en zo je tour toch nog wat personaliseren. We vonden het concept echt wijs, maar op stap gaan met een vijfde wiel aan de wagen, zagen we niet zitten. Terug bij af zou je denken, maar dat is niet helemaal waar. Het fijne aan de website is dat ze de verschillende stops binnen een bepaalde wandeling in de beschrijving plaatsen. Op die manier kan je eveneens de platgetreden paden verlaten en zelf je wandeling samenstellen. Want doelloos in een stad rondlopen in de hoop op enkele highlights te botsen: er zijn aangenamere dingen!

*Niet alleen in Madrid zijn deze tours te vinden. In zowaar 21 landen, verspreid over Europa en Azië kan je een citytour afleggen met een local.

Om uit te maken of een hotspot wel hotspottig genoeg is, zocht ik de verschillende adresjes even op via Instagram. Niet alleen op de pagina van de so called hotspot zelf, maar ik keek ook naar de foto’s van mensen die deze plek bezochten. Op die manier  krijg je een iets objectiever beeld van restaurants, cafeetjes of shops.

Wat ik nog in mijn bullet journal steek voor vertrek, is het volgende: een kaartje met alle adresjes op aangeduid. Oké je kan altijd je gps aanzetten in een vreemde stad – zeker nu de roamingkosten hetzelfde zijn als thuis – maar op zo’n afgedrukt kaartje zie je in één oogopslag hoe ver je van de verschillende plaatsen verwijderd bent.

Omdat deze bullet journal uiteindelijk maar een leidraad is die we niet verplicht hoeven te volgen, vul ik het schriftje gewoon verder aan eens in Madrid. Een reis is voor het Liefste Lief en mij om te ontspannen, niet om ons te rushen van hier naar daar. Plannen zijn er om af en toe te wijzigen. 😉

Ben je zelf van plan om aan hand van een soortgelijke journal op trot te gaan, neem dan zeker je potlood mee. Je wil later toch nog weten waar je die lekkere tapas at of waar je profiteerde van een happy hour alvorens je ging tafelen in een pareltje van een restaurant dat je eerder die dag toevallig tegen kwam? Ja, toch.


Hou jij ook een boekje bij met adresjes die je niet wil vergeten? Heb je tips voor Madrid; zowel do’s als don’t, laat het even achter in de reacties hieronder. De lovebirds zijn je dankbaar!

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

8 gedachtes over “Trips // Bullet journalish citytrip plannen

  1. Ouh superleuk! Wij gingen vorig jaar naar Madrid, ben echt verliefd geworden op de stad! Die city tours with locals is inderdaad een aanrader, wij hebben dat in Valencia gedaan. Enige tip: plan niet te veel op één dag, het is daar super warm dus plan genoeg drink-, ijs- en chillmomentjes in 😉 Geniet er van!! En mijn complimenten voor het schriftje en het pinteresthandschrift, ziet er echt super leuk uit!

    1. Waren we niet van plan 😉 het gaat inderdaad echt warm worden! Ben superbenieuwd naar Madrid! Merci voor ’t complimentje 😉

  2. Txapela heeft echt héérlijke pintxos voor een schappelijke prijs. Zit op de Gran Via, dus super centraal. Ik heb er in de vijf dagen dat ik in Madrid was wel drie keer genoten van de prachtige voedselcreaties! Mijn laatste post op wordpress is ook helemaal Madrid, dus mocht je nog meer inspiratie willen op doen… 😉

Geef een reactie

